Høstens strikk

 To stk unger ville være Fox en stund, mønster Foxy

VM-genser 2011

Å starte i 2013 er kanskje litt sent, men jeg var ute etter en skigenser som skulle være tynn, altså tynt garn, som ble Silja, og ha lite mønster som gjorde genseren tykkere. Valget falt da på denne som jeg syns er fin. Det innebar litt arbeid og opprekking siden det ikke finnes mønster på akkurat denne varianten (som Marit Bjørgen er avfotografert i på fronten av heftet)

Baksida

Mormorio

Strikket i BC sock wool og arwetta

A New Twist

Strikket i Debbi Bliss Andes. Julegave

Knotty

En stk hanske, mine nye hansker var plutselig blitt til en inne i bilen. Skjønner veldig godt hva som har skjedd, veskerem har dratt med seg den ene ut av bilen. Har sett det skje før... Men med svært lite slittasje på den som var igjen, holdt det å lage en ny. 

Threads

Strikket i Safir, mild høst, og en venting på at mistet hanske skulle dukke opp gjorde at jeg fant ut at jeg trenge hansker uten tupp. Trøblet med disse er at de har samme farge som vrangbandet på et par votter, og jeg må ofte snu i døra fordi jeg har med en av hver...

Septembermysterie

Septembermysterie inne på Uformelt, strikket i Silja, rester etter VM genseren. Ble mye garn igjen etter den, viste ikke hvor mye jeg skulle beregne å bruke, visste bare at jeg kom til å bruke tid, så det var best å ha nok i innfargingen..

Genser til poden

Strikket i Lerke etter mønster fra et Dale Hefte, heftet og garnet ble kjøpt for to år siden og det var bare å strikke før gutten var så stor at det ble for lite garn. Gutten er fornøyd, men jeg er ikke det helt, syns ikke garnet oppfører seg pent i plagget. Hadde jeg skulle gjort det om igjen, hadde jeg brukt tynnere pinner (men da hadde jeg ikke hatt nok garn)